17
jul
2017
Meest Gelezen Artikelen

100 artikelen: de top 5 meest gelezen artikelen op Work in Heels

Dit is het 100ste artikel op Work in Heels. Het is nodig dat ik dit eventjes neerschrijf, want dit duizelt me zelf een beetje. Wanneer heb ik al die artikelen geschreven? Het lijkt altijd zo weinig werk, maar als je met regelmaat nieuwe artikelen post, kom je natuurlijk al snel aan een mooi aantal. Het 100ste artikel vraagt om een speciale terugblik. Welke artikelen zijn door jullie het meest gelezen?

De meest gelezen artikelen op Work in Heels

 

5. Power Woman: Elke Struyf

https://www.workinheels.be/womenempowerment/power-woman-elke-struyf/

Alle artikelen in de rubriek ‘Power Woman’ zijn vaak gelezen. We weten graag wat andere mensen drijft, en waar ze tegenaan lopen. Met deze rubriek probeer ik verschillende carrières te belichten, en vrouwelijke rolmodellen voor te stellen die zich op diverse manieren verdienstelijk maken. Er komt steeds veel reactie op deze artikelen: zowel ikzelf als de ‘power woman’ in kwestie krijgen vaak positieve berichten te horen. Het verbaast me dan ook niet dat een artikel uit deze rubriek in de top 5 vaakst gelezen artikelen staat. Het interview met professor Elke Struyf werd zowel door mijn vaste lezers vaak gelezen, alsook door tal van academici die het zelf ook verder verspreidden op sociale media.

4. Respectvol aangesproken worden op het werk – “Het is mevrouw”

https://www.workinheels.be/womenempowerment/het-is-mevrouw/

Op dit artikel heb ik ontzettend veel reactie gekregen. Zoveel mensen herkenden zich in de situaties die beschreven worden in het artikel, en verschillende mensen vertelden me dat ze de tips ook daadwerkelijk hebben toegepast. Toen ik met deze blog startte, wou ik iets doen voor vrouwen op de werkvloer. Dat ik een verschil kan maken, hoe klein ook, is voor mij het mooiste geschenk dat deze blog me gegeven heeft. Dit artikel verscheen ook op Knack Weekend, wat voor een nog grotere verspreiding van dit artikel gezorgd heeft. Dat zoveel mensen dit gelezen hebben, zowel op Work in Heels als daarbuiten, blijft voor mij nog altijd een beetje onbevattelijk.

3. Homeyz: een helpende hand gezocht! – De app voor occasionele klushulp

https://www.workinheels.be/personalleadership/homeyz-occasionele-klushulp/

Het artikel over de app Homeyz is het derde vaakst gelezen artikel op Work in Heels. Heel veel mensen zijn geïnteresseerd in hoe ze hun leven iets comfortabeler en makkelijker kunnen maken, of meer vrije tijd kunnen overhouden. Homeyz geeft de gebruikers de kans om dit te bereiken, en zorgt ervoor dat iemand anders een centje kan bijverdienen. Een heel goed idee, en dat vonden jullie duidelijk ook! Homeyz is op dit moment klaar voor gebruik, maar wacht nog op de wettelijke registratie als peer-to-peer app door de FOD Financiën. Je kan je wel al registreren en de app downloaden.

2. In de trein werken: hoe doe je dit efficiënt?

https://www.workinheels.be/personalleadership/in-de-trein-werken/

Dit artikel werd volop gedeeld op twitter en facebook door talloze pendelaars. Blijkbaar is de vraag over hoe je efficiënt in een trein werkt een vraag die menig reiziger bezighoudt. Volkomen begrijpelijk, want velen brengen een groot deel van hun carrière door… op de trein. De do’s en de don’ts werden blijkbaar graag gelezen, en ik ontdekte via de reacties ook dat ik niet de enige ben met bepaalde ergernissen in de trein.

1. Hoe Lidl erin slaagt om alle moderne vrouwen te beledigen

https://www.workinheels.be/womenempowerment/reclame-lidl/

Op nummer één van de best gelezen artikelen op Work in Heels staat warempel een artikel over supermarktketen Lidl. Het is eigenlijk grappig dat dit zoveel gelezen is, omdat dit één van de artikelen is waaraan ik het minst tijd besteed heb. Ik hoorde een reclamespotje, maakte de mentale nota dat ik hierover zeker iets wou schrijven, en begon het moment waarop ik mij achter mijn laptop zette als een bezetene te schrijven. Door de verontwaardiging hadden mijn vingers op het toetsenbord bijna moeite om mijn gedachten bij te houden. Dit is wat ik zo leuk vind aan schrijven: je kan je gedachten en creativiteit kwijt in het schrijfproces, en slaagt er tegelijk in om je eigen gedachten nog beter te ordenen. Als uit dit proces een stuk tekst komt dat nog eens erg vaak gelezen wordt, is dit natuurlijk de kers op de taart. Dit stuk werd lustig gedeeld op sociale media, en iedereen had er wel een mening over. Deze discussies, en de verontwaardiging over de reclame in kwestie, zorgden ervoor dat mensen dagen na publicatie nog steeds massaal op Work in Heels kwamen lezen. Ik vind het fijn dat ik deel mocht uitmaken van het bewustwordingsproces rond stereotype reclame. Want dat vrouwen perfect hun eigen boontjes kunnen doppen, is iets wat zeker duidelijk moet worden op Work in Heels.

Best Gelezen Artikelen

Bedankt om als lezer mee deel uit te maken van Work in Heels!

 

Photo by Brooke Lark on Unsplash

You may also like

Onderwerp masterproef niet geïnteresseerd
Een masterproef schrijven over een onderwerp dat je niet interesseert?
Schrijven
5 jaar Work in Heels: mijn liefde voor het schrijven
Bloggen
Ben ik gestopt met bloggen?
Zelfstandige worden als belgische blogger
4 jaar Work in Heels! De grootste successen en de grootste flops
Zelfstandige worden als belgische blogger
Zelfstandige in bijberoep worden als Belgische blogger? Dit is wat je moet weten
Google
Dit zoeken mensen op mijn blog (maar vinden ze niet)

13 Responses

  1. Grappig zo’n overzicht. Ik ga het binnnenkort ook maar eens doen. Even van een afstandje bekijken ☺ wat je Lidl artikel betreft: zoals je het vertelt kwam dit artikel heel natuurlijk en dat voelt de lezer, de echtheid zeg maar ?

    1. Haydée

      Dat is mogelijk! 🙂 Ik probeer sowieso op een persoonlijke manier te schrijven. Bedankt voor je reactie!

Leave a Reply

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.